CartDin varukorg är tom!  
Moms visas:

Allmänna villkor

FÖR LEVERANS INOM STOCKHOLM OCH UPPSALA

OBS! Mellan 15-10-2019 till 15-12-2019 har vi inga sammadag leverans inom Stockholm och Uppsala då leverans dag sker minst 1 dag. Beställningar som görs innan 18:00 levereras nästa arbetsdagar och beställningar som görs efter 18:00 levereras andra arbetsdag fram. För lördag leverans ni måste kontakta oss och ingen leverans sker på söndagar.

 

FÖR LEVERANS UTANFÖR STOCKHOLM OCH UPPSALA

OBS! Vi skickar med post utanför Stockholm och Uppsala då har vi 2-4 arbetsdagar leveranstid. Till norrland har vi ibland 3-5 arbetsdag leveranstid. Ingen lördag eller söndag leverans kan ske med post frakt.

 

OBS! Färska blommor levereras bara i Stockholm och Uppsala. Evighetsrosor skickas med post utanför Stockholm och Uppsala.

Beställningar måste komma in före kl 10.00  för att kunna ske samma dag. Lördagar och söndagar måste vi ha in ordern före kl 08.00 för leverans samma dag. Efter dessa tider kräver 300:- express avgift för leverans samma dag och du måste kontakta oss för att vi kunna fixa det.  Rosboxar med evighetsrosor som beställs till ort utanför Stor-Stokcholm och Uppsala packas väl och skickas med post, beställaren får spårningsnummer för att spåra sitt paket. 

OBS! Post tar sin tid.

Vi paketerar rosen varsamt och skickar redan dagen efter att beställning gjorts. Vi vill uppmärksamma dig kära kund på att vi inte kan ansvara för postens öppettider gällande postleveranser.

Färg på evighetsrosor kan skilja sig lite från bilderna beror på våra leveranser, dem kan vara lite ljusare eller mörkare. Till exempel en Light blue kan vara lite ljusare och en dark blue kan vara lite mörkare. Såna produkter markerar vi med en röd text på vad som finns nu.  

Du är alltid är välkommen att kontakta vår kundtjänst vid frågor

E-post: info@royalflora.se

 

För att blommorna ska kunna levereras samma dag behövs fullständiga uppgifter. Tomt fält under portkod t ex är en ofullständig uppgift och då måste vår transport undersöka om det är lägenhetshus med ev portkod/porttelefon eller låst port. Om det inte finns någon portkod på adressen behöver vi ha information om detta, då majoriteten av lägenhetshus har portkod.

Vi behöver även ha information om det står annat namn på dörren, annars riskeras att blommorna kommer i retur om budet inte hittar rätt namn.

Har vi fått alla uppgifter i ordern och vi fått godkänt att blommorna får ställas utanför dörren så ringer vi oftast inte innan leverans. 

Beställaren ansvarar för att alla uppgifter är korrekta i beställningen.

Är det villa/radhus och vi fått tillåtelse att hänga blommorna på dörren ringer vi oftast inte innan, om vi gör en bedömning att det går att placera blommorna utanför dörren om vädret tillåter. Ibland är det för kallt för att detta ska kunna ske och då kontaktar vi mottagaren innan leverans kan ske. Även om det är för varmt, kan floristen frångå att hänga blommorna på dörren, då det finns risk att blommorna står för länge i värmen. Vi kan även frångå detta om de anser att ordervärdet är för högt.

Beställningar som kommer in efter garanterad tid försöker vi att leverera på önskad dag men om vi inte lyckas kommer leveransen att ske dagen efter, och detta kan ske utan att du som beställare får information om detta (leverans sker ej på söndagar eller helgdagar). 

Fraktkostnaden för att skicka blommor ligger på 99kr och uppåt. Fraktkostnaden kan komma att justeras automatiskt när ni skriver in en ort som ligger långt bort från närmaste blomsterbutik, uppdatering sker hela tiden.

Det kan även ske förändringar i fraktkostnaden utan att detta framgår i kassan. Detta kan ske p g a att butikernas budkostnader förändrats. Skulle detta ske kontaktas beställaren för eventuellt tillägg.

Ibland behöver vi fatta egna beslut angående fraktkostnaden, om det är så att vi ej lyckas nå beställaren innan leverans och vi anser att det är viktigt att blommorna kommer fram på rätt dag. Detta kan påverka produktens ordervärde då vi måste dra av skillnaden på produkten. Om vi fattar egna beslut så kommer vi att informera beställaren om detta via mejl.

Får hängas på dörren - denna rutan är automatiskt ibockad. Om beställaren inte godkänner detta ska rutan bockas av och vi måste då ringa innan för att stämma av med mottagaren innan leverans. Floristen kan komma överens med mottagaren att det går bra att hänga blommorna på dörren, och då gör vi det för att leverans ska kunna ske på utsatt datum och mottagarens godkännande gäller i detta sammanhang.

 

Leverans till företagsadresser

Vid leverans till företag måste vi ha din beställning före kl. 12:00 för att kunna leverera under kontorstider (9-17) samma dag (gäller endast vardagar). Dessa bud lämnas oftast  till receptionen som i sin tur lämnar det vidare på arbetsplatsen. Om en leverans önskas komma fram tidigare än de normala kontorstiderna så behöver vi ha in din order senast kl 16 dagen före leverans. Vi har inte oftast förmiddags leveranser och lokala avvikelser kan ske om det är en ort som ligger långt bort från oss.

Om rutan “får hängas dörr” är ifylld, så gäller inte detta för företagsadresser.

Oftast ringer vi inte upp mottagaren på företagsadresser, utan företagsleveranser skickas ut under kontorstider 9-17.

 

PERSONUPPGIFTSBEHANDLING

I samband med att du använder Tjänsten samlar vi in dina personuppgifter för att administrera ditt medlemskonto, skicka skräddarsydda erbjudanden till dig via e-post, SMS och sociala medier, för att hantera och leverera beställningar, för att låta dig ta del av våra pågående erbjudanden samt för att avhjälpa fel och hantera incidenter, klagomål och reklamationer. Dessa behandlingar utför vi för att kunna tillhandahålla Tjänsten.

Vi behandlar även dina personuppgifter för att kunna ge dig bättre service, utveckla vår tjänst och skicka dig personlig marknadsföring. Dessa behandlingar utför vi efter en intresseavvägning.

All personlig information du registrerar på vår hemsida behandlas enligt tillämplig personuppgiftslagstiftning. Royal Flora Stockholm AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår personuppgiftspolicy

 

Lokala avvikelser om produkten

Sortimentet på både blommor, krukor, nallar och choklad kan skilja sig då vi jobbar med färskvaror, och då alla produkter skapas för hand och förmedlas över olika lander kan avvikelser förekomma, men vi försöker alltid följa färg och form. En viss blomma kan bytas ut eller att krukan kan skilja sig från bilden på webbsidan.

På hemsidan presenteras våra produkter med foton. När vi har skapat produkterna har vi använt oss av blommor som är mer utslagna och längre gångna än färska och nya. Bilderna visar hur produkten kommer att se ut under största delen av tiden som mottagaren har blommorna hemma. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, kan blommorna vara mer knoppiga än vad bilden visar.

I våra färdiga produkter och arrangemang har vi försökt välja blommor och tillval som oftast finns inne. Utbudet kan dock variera från dag till dag. Om så är fallet ersätts produkten med likvärdig vara i liknande färg. I dessa fall gör butiken sitt yttersta för att motsvara den beställda buketten. Väljer du choklad eller nalle som inte ligger under tillvalssortimenet byter vi det mot liknande produkter för att kunna skicka iväg blomsterbudet samma dag som önskad leverans.

 

Lokala avvikelser om leveranssätt

Vi levererar av våra transport fram till mottagarens dörr. Om den ort du skickar ett blomsterbud till inte har ordinarie leverans, får du information om detta i kassan då du gör din beställning eller via mail av vår kundtjänst snarast. Då är det oftast mottagarens adress som ligger så pass långt bort att vi tar en högre leveransavgift eller att budet levereras med annat leveranssätt såsom buss leverans eller postbil. Ibland krävs det att butiken behöver ha ordern dagen innan för följande leveranssätt och du blir då kontaktad angående detta.

Om det är så att informationen om avvikande leveranssätt finns i kassan då du gör din beställning, så har du blivit informerad om detta vid beställningen och genom att genomföra beställningen så godkänner du det leveranssätt som erbjuds.

Ibland blir vi tvungna att ta egna beslut angående leveranssätt, om vi försökt kontakta beställaren och inte får svar i tid. Detta p g a att det inte ska bli någon ytterligare leveransförsening.

 

Tid för leverans av blombud

Vi kan tyvärr inte garantera leveranser av blombud vid exakta tidpunkter men vi gör vårt bästa för att kunna uppfylla ditt önskemål.

Leveranser sker normalt under vardagar mellan kl.16.00-19.00 (18:00 till 22:00 under alla hjärtans dag) och lördagar och Söndagar mellan kl.11.00-16.00. Utifrån normala tider krävs en express på 450:- leverans avgift. Om du beställer på natt och vi är redan stängt så får du gärna Swisha 450:- till 1236242200 och maila oss betalning bekräftelse då fixar vi din expressleverans. 

Om en vara kommer tillbaka i retur till oss så måste en ny budavgift erläggas om leveransen ska ske på nytt, om returen orsakats av felaktiga uppgifter från beställaren.

Om returen orsakats av oss eller budfirma, så behöver ingen ny budavgift erläggas av beställaren.

Om beställaren inte vill betala en ny budavgift så kontaktas mottagaren som blir erbjuden att hämta blommorna i utförande butik. En makulering av order går inte att göra på en redan utskickad beställning som kommit till butiken i retur, om returen orsakats av beställaren felaktiga uppgifter.

 

Ändring av redan lagd order

Om du har lagt en order och fått ett ordernummer finns det fortfarande möjlighet att göra ändringar i leveransen. 

Mejla oss de ändringar du önskar.

Om en ändring kommit in för sent så kommer vi att meddela dig detta.

 

Leveranssäkerhet

För att vi ska kunna leverera ditt blombud i rätt tid så krävs korrekta mottagaruppgifter.

Dessa uppgifter ansvarar beställaren för. Eventuella felaktiga uppgifter som påverkar leveransens utförande ersätts ej.

Ej angiven portkod räknas som ofullständig adressuppgift.

Leveransförseningar kan även förekomma om mottagaren inte är hemma och leverans till dörr eller granne ej är vald. När du gör din beställning kan du välja om blommorna ska hängas på dörren alt. lämnas till en granne då mottagaren inte är hemma. Om ni inte har valt att blommorna får lämnas på dörren eller till grannen så ringer vi oftast före och leverans sker först efter kontakt med mottagaren. Vi gör även en bedömning om blommorna kan hängas på dörren. I vissa fall där vädret är för varmt eller för kallt eller om butiken anser att ordervärdet är för högt, så kan beslut om att inte hängas på dörren innan kontakt med mottagaren ske, utan att du som beställare får meddelande om detta.

Även om något alternativ är förvalt kan vi ringa till mottagaren för att säkerställa leveransen t.ex. om det saknas information om portkod mm. Beroende på vädret eller annan orsak bedömer leverans personalen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren då detta är förvalt. 

Vid stulna paket som lämnats vid mottagarens dörr, om beställaren eller mottagaren godkännt detta, ersättes ej. Om vi mot all förmodan levererar en produkt fel så ersätter vi mottagaren med en ny box. Vi skickar en retursedel till mottagaren och denne måste skicka fen oskadade boxen till oss. När vi fått boxen i gott skick så skickar vi en ny box till mottagaren. I andra fall (tids begränsade tillfällen tex, födelsdagar, morsdag eller alla hjärtans dag) där vi ersätter innan då måste mottagaren skicka den oskadade boxen inom 15 dagar annars fakturerar vi mottagaren.

 

Expressleverans

Expressleverans kan beställas vardagar kl.10.00-15.00. Lokala avvikelser kan förekomma och du kommer att kontaktas om leveranser ej går att utföra. Kostnad för denna tjänst är 249 kr.

Med expressleverans levereras blommorna inom 2-3 timmar från det att beställningen kommit in, under förutsättning att beställningen är komplett. Om det är så att butiken måste komma i kontakt med mottagaren för att kunna leverera blommorna så sker leverans inom 2-3 timmar från det att vi lyckats nå mottagaren.

I vissa fall går det även att beställa expressleverans efter kl 15 om man vill ha leverans samma dag och butikens ordinarie bud redan gått för dagen. Då gäller inte 2-3 timmar, utan blommorna levereras samma dag mot en kostnad av 450:- kr.

 

Post Frakt villkor

Reklamation för trasiga blommor under transport behöver en reklamation inom en timme efter leveranspunkten. Ingen reklamation godkänds efter en timme.

Vi paketerar rosen varsamt och skickar redan dagen efter att beställning gjorts eller planerar på önskat leveransdatum(en daga eller två innan önskat leveransdatum lämnar vi i post beror på vilket ort ska skickas paketet). Det finns fortfarande risk att posten levererar inte i tid då vi ber er att välja en tidig leveransdatum om datumen är väldigt viktig då missar ni inte leveransen innan specefik datum. Vi vill uppmärksamma dig kära kund på att vi inte kan ansvara för postens öppettider och förseningar gällande postleveranser. Mottagaren får en avi från post och paketet måste hämtas ut från post ombud. Om paketet retureras till oss p g a sent uthämtning från beställaren eller mottagaren då beställaren eller mottagaren är skyldig att betala en frakt avgift på 150kr till för att vi ska kunna skicka paketet igen och vi kan ej returera varan. Om man kan inte hämta ut paketet och vill returera det då måste vi ha en retur anmäla registerade på mail hos oss från beställaren inom 24 timmar efter att mottagaren får avi från post eller från första leveransförsök för att evighetsrosor är känsliga och behöver behandling.. annars vi kan inte returera varan och då gäller att beställaren ska lämna en ny adress och betala ny frakt avgift på 199kr för att ha sitt paket utskickad igen.

Alla reklamation gällande post leverans behöver en reklamation hos posten först sen en reklamation hos oss på Royal Flora.

 

Returer

Om ett paket skulle komma i retur till butiken p g a felaktiga uppgifter från beställaren så behöver beställaren erlägga en ny budavgift för att blommorna ska levereras igen. 

Om beställaren inte vill erlägga en ny budavgift får mottagaren möjligheten att komma in till butiken och själv hämta blommorna. Det går då inte att makulera en beställning eftersom budavgiften är förbrukad och blommorna hanterade.

Returer som orsakas av oss kan makuleras och återbetalas om beställaren inte vill ha ut blommorna på nytt. Väljer beställaren att skicka ut blommorna på nytt så erläggs ingen leveransavgift utan detta står vi för.

Oförutsedda händelser som skapar leveransförseningar, orsakade av stopp i trafiken på grund av bl a snökaos, vägarbeten, trafikolyckor, avstängda vägar p g a idrottsevent och övriga event, ersättes ej.

 

Ångerrätt och reklamation

Reklamation för trasiga blommor under transport behöver en reklamation inom en timme efter leveranspunkten. Ingen reklamation godkänds efter en timme.

Vi behöver få in en reklamation inom 48 timmar efter levererad produkt. Gäller ärendet en levererad produkt behöver vi även en bifogad bild så vi kan hantera ärendet med den utförande transport personal. 

Om en produkt saknas i leveransen så skickar vi antingen ut produkten så snart detta upptäcks eller återbetalar beställaren denna produkt.

Om ordern ska makuleras kommer hela betalningen återbetalas inklusive frakten. Återbetalning är åter hos beställaren inom 1-5 bankdagar. Har vi hanterat ordern och börjat binda blommorna kan vi bara stoppa och återbetala leverans avgiften på ordern.

Om mottagarens blommor skulle vara skadade, trasiga eller vissna skickar butiken ut nya produkter. Därför måste mottagaren reklamera dessa blommor hos oss inom en timme.

Du kan när som helst avbryta din order, så länge ordern inte har blivit hanterad och utskickad. För att en order ska kunna makuleras, måste vi få ett godkännande från vår florist att den inte har blivit hanterad. Beställningar med höga ordervärden som görs långt i förväg, behöver oftast planering av inköp för färska varor, och om det skulle vara så att vi redan gjort inköp för denna order så kan den inte makuleras.

Det går inte att ångra köpet för en redan utskickad vara, om inte varan skulle vara trasig eller helt avvika från den beställda produkten. Lokala avvikelser kan förekomma då alla produkter skapas för hand och man ibland måste ersätta blommorna med liknande.

När bestäms att en trasig eller skadat box ska skickas i retur till oss då måste boxen packas väl (Den ska inte röras under transport annars skadar blommorna) och skickas till oss. Är du osäker på hur ska du packa då måste du kontakta oss för att få hjälp och intsruktion till det. Om vi får en trasig box i retur då beställaren är skyldig att betala värdet av boxen (I det här fallet får kunden en ny faktura från oss).

Vid köp av varor som är inte färska varor på Webbplatsen gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). 

 Ångerrätten gäller för följande typer av varor: (Alla varor som är inte färska)

 .Nalle

 .Choklad

 .Ballonger

 .Vas

Sekretess

Royal Flora behandlar all information vi får konfidentiellt.

Beställarens uppgifter behöver vara korrekt ifyllda då vi behöver komma i kontakt med mottagaren för att kunna säkerställa att leveransen blir rätt utförd. Vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part.

 

Leveransvillkor begravningsblommor

Leverans till begravningar sker direkt till kyrkan och levereras i god tid innan begravningen. 

Beställningen måste komma in senast 2 dagar innan för att kunna levereras i tid. Beställningar som kommer in senare försöker vi leverera men lämnar inga garantier för att detta kan ske. Om leverans inte kan ske kommer en återbetalning göras till beställaren och vi meddelar om det inte finns möjlighet att utföra leveransen.

För begravnings beställningar så kan det vara svårt att avbryta en beställning om banden redan är textade, vilket brukar göras flera dagar i förväg.

Om beställningen inte motsvarar förväntningarna så behöver vi ha en bild på produkten för att vi ska kunna hantera ärendet vidare med utförande florist.

Vissa begravningsbinderier är säsongsbetonade och information om detta finns i produktbeskrivningen. Liknande blommor ersätts i sådana fall om blommorna inte är säsong.

Produktbilden visar alltid storlek deluxe, om inget annat anges.

 

Bekräftelse

Efter det att vi tagit hand om din beställning får du en bekräftelse och ordernummer via e-post. Skulle uppgifterna inte stämma ber vi dig att kontakta vår kundservice snarast via e-post info@royalflora.se. Kom ihåg att alltid ange ditt ordernummer vid kontakt med oss.

 

Betalningsalternativ

     . Klarna checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av oss. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till oss.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se Klarna villkor för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

    . Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

     . Swish

Swish fungerar mellan Danske Bank, Handelsbanken, ICA Banken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia, Sparbanken Syd, samt Swedbank och Sparbankerna. Swish är en mobiltjänst för privatpersoner och företag. Vårt swishnmmer 1236242200, uppge alltid order ID som meddelande i betalningen.

     . Faktura

Vi kommer ta en kreditupplysing av dig för att godkänna din kreditvärdighet, dessa görs genom vår ekonomi partner företag "Bradosti Group AB". Vid eventuella problem makulerar vi ordern och kontaktar dig snarast.

     . PayPal

Betala med konto/kreditkort, fungerar för både svenska och utländska betalkort.

Om en beställning blir makulerad så tar återbetalningen 1-7 bankdagar innan pengarna finns på beställarens konto igen.

Alla betalalternativ går att bli återbetalade

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla